dinsdag 27 september 2016

Irritaties

Zoals jullie weten worden er tegenwoordig heel veel dingen geregeld/bepaald door iemand van de gemeente....
Soms tref je een goed contactpersoon, en soms een verkeerde...
Helaas hebben wij met het laatste te maken, want het contact loopt dus niet goed, en deze persoon zorgt ervoor dat er bij mij de irritaties heeeeeeel hoog oplopen.

Zo zegt deze contactpersoon, dat mijn jongste al voor de zomervakantie verplicht was om naar dagbesteding te gaan, dit hoorde we achteraf tijdens een gesprek, waarop ik contact heb gezocht met de indicatie steller...
Als antwoord kregen wij te horen dat hij niet verplicht was...

Tijdens een gesprek met de contactpersoon, iemand van de dagbesteding en de leerplichtambtenaar is dit nogmaals te sprake gekomen, ik wou duidelijkheid over hoe het nou eigenlijk zat.
De leerplichtambtenaar heeft gezegd dat hij WEL verplicht was....
Waarom weten we dit niet dan?
Contactpersoon trekt de boetekleed aan, die is niet duidelijk naar ons geweest.
Oké nu is het duidelijk, dus deze hoofdstuk is afgesloten!
Maar tijdens hetzelfde gesprek werd er tegen ons gezegd dat wij op het randje zitten, als het gaat om inschakelen van de raad van kinderbescherming....
Wat? Waarom? Wat doen we verkeerd?
Omdat we toch graag willen weten waarom, hebben we een mail gestuurd naar de contactpersoon, met de vraag en dat we graag antwoord willen...
Al wat we kregen, maar geen antwoord van de contactpersoon, wat betreft onze vraag...

Ik heb overigens zelf contact gezocht met de raad van kinderbescherming, de boel uitgelegd, maar deze zagen niet eens een reden om zich ermee te bemoeien, omdat wij nog samenwerken met de contactpersoon.

Iemand die bij ons i.o.g. doet vond dat we recht hadden op een aantal antwoorden, en heeft ervoor gezorgd dat er een gesprek kwam tussen de contactpersoon en ons, en de persoon van de i.o.g. zat er ook bij.

Nou ik kan jullie vertellen dat het een pittige gesprek was...
Wat ik begrepen heb is dat de kinderbescherming (nog) niet word ingeschakeld, zolang wij meewerken en dus nog op vrijwillige basis gaat...
Dat betekend onder andere dat wij formulieren moet ondertekenen, zodat ze bij instanties navraag kan doen.... Zoals de huisarts te contacteren om te vragen of mijn zoontje daadwerkelijk is geopereerd (vanwege zijn verzuim)
PARDON? Vertrouwen jullie ons niet? Waar is de privacy gebleven?
Ze moest ze dit vragen Zorg voor jeugd...
Nou laat deze instantie maar contact met ons opnemen... Ik ga geen papieren ondertekenen, als ze wat nodig hebben dan vraag ik de huisarts zelf wel…

Volgens de contactpersoon zijn we bij zorg voor jeugd aangemeld door school....
We hadden dit al eens nagevraagd bij school, maar school ontkent...
Ik heb ook al eens gebeld naar zorg voor jeugd, daar is niks bekend over ons...

Snappen jullie het nog? Zucht...

Maar goed dezelfde contactpersoon heeft 'samen' met de behandelaar besloten dat er i.o.g. bij ons in huis komt....
Waarom hebben we i.o.g. nodig?
Thuis loopt het goed, alleen toen op school niet en op de dagbesteding niet...
Het heeft te maken met het systeem...
Systeem is dus het gezin, maar gaat voornamelijk om de band tussen mij en de jongste, het stukje symbiose....

Volgens de contactpersoon moet er meer afstand/kloof tussen mij en mijn zoontje komen, dat vind zij (contactpersoon), de behandelaar* en begeleiding van de dagbesteding...
*De behandelaar kan zich niet herinneren dat hij het gezegd heeft, want ik heb natuurlijk navraag gedaan, want het is netter als het ook tegen mij/ons wordt gezegd.
Wat betreft dagbesteding klopt het wel dat deze het gezegd heeft.
Degene die vinden dat er afstand tussen mij en de jongste komt, had het liever gisteren dan vandaag...

Natuurlijk weten we dat er afstand nodig is voor de ontwikkeling, maar wie zijn zij om te bepalen wanneer en hoe?
Na dit gelezen te hebben, kun jij je vast wel voorstellen hoe geïrriteerd ik dan soms ook ben…
Ow en een opmerking waar ik me ook woest overmaak, is dat wij een onafhankelijke gesprek dit willen, en onafhankelijke zus en zo….
Hoe onafhankelijk is het, als het in het team wordt besproken en na de hand daarvan een beslissing wordt genomen??? Dit lijkt mij dan niet meer onafhankelijk meer.
Word uiteraard vervolgt….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten