maandag 29 augustus 2016

Dagbesteding

Vervolg dagbesteding…

Reactie dagbesteding
Vorige week dinsdagmiddag (23-6), kreeg ik laat in de middag eindelijk reactie van de dagbesteding.
Ik kon niet veel met deze reactie, maar ik moest toch een beslissing nemen of ik mijn jongste zoon, wel of niet de volgende dag naar dagbesteding zou brengen.
Mijn gevoel zei nee, maar ik moet ook verder kijken dan mijn gevoel… Dus heb ik besloten om af te wachten wat de volgende dag gezegd zou worden over zijn oortje door zijn KNO-arts…..

KNO-arts.
Bij de laatste controle in juli, zat er nog een gaatje in het trommelvlies van onze jongste, en moesten we 10 augustus weer komen voor controle.
Controle 10 augustus
Tijdens deze controle kregen we het goede nieuws te horen, dat het gaatje in het trommelvlies helemaal dicht is….. Er was helaas ook slecht nieuws, zijn rechteroor is ontstoken, dus 3x daags 5 druppels in zijn rechteroor, en over 2 weken tergkomen.
Controle 24 augustus
Beide oren zijn goed, geen ontstekingen en of gaatjes in het trommelvlies, we moeten over 2 maanden terugkomen, hopelijk is dat de laatste keer.

Dagbesteding
Ik had besloten om een beslissing te nemen, na het bezoek aan de KNO-arts, aangezien zijn oortje goed is, heb ik met tegenzin besloten om hem toch maar naar de dagbesteding te brengen.
Hoe langer hij wegblijft, hoe meer achterstand er komt, en andere problemen..
Dus ik heb hem netjes bij de dagbesteding afgezet, waar ze mij gelijk vroegen of ik direct een gesprek wou of later op de dag.
Ik ben gelijk het gesprek maar aangegaan, en ik heb mijn woede en verdriet geuit, en voelde me onbegrepen. Ze vroegen aan mij waarom ik iedere keer het verzuim naar voren haalde….
Ze waren toch over het verzuim begonnen, en ik heb het uitgezocht…
Ik was hun geen verantwoording schuldig, maar het gaat om de leerplichtambtenaar, die kon moeilijk gaan doen, over het verzuim die er was geweest.
Natuurlijk is zijn manipulatief gedrag ook besproken, ik blijf erbij dat hij dat niet doet, maar dat dit zijn manier is om hulp te vragen aan mij…. Maar goed, om dit te ‘voorkomen’, is er afgesproken dat hij zijn telefoon moet inleveren.
Verder zijn er nog wat dingen besproken en moest ik over dingen gaan nadenken, maar eerlijk gezegd, ik weet niet eens meer waarover ik na moest denken…..
Mijn hoofd was vol, ik was (en ben nog steeds) moe….
Na mijn gesprek ben ik weggegaan, en ik heb mijn jongste zoon daar gelaten, en zou hem later in de middag weer ophalen.
Paar uur later kreeg ik een telefoontje, of ik hem wel wil ophalen, ze konden niks met hem worden.
Hij luisterde niet, was vervelend, hij had dit gedaan en dat gedaan….
Dit was zo herkenbaar, dit deed hij ook op school, en werd ik ook gebeld...
DIT is zijn manier om ervoor te zorgen dat ik hem kom ophalen, en dat heb ik dus ook direct gezegd.
Zijn telefoon is niet het grootste probleem, wat betreft manipulatief zijn, maar zijn gedrag….
Als hij iets niet wilde doen op school, werd zijn gedrag vervelend, zo vervelend dat ik hem moest ophalen…. Nu hebben ze het bij dagbesteding ontdekt wat hij doet, als hij iets niet wil.

Donderdag en vrijdag ging het overigens wel goed!

Douchen
Vorige week woensdagavond, heeft hij na jaren* eindelijk weer mogen douchen zonder oordopjes!
Toen we het goede nieuws eerder die dag hadden gehoord, hadden we besloten dat hij die avond zou gaan douchen zonder oordopjes.
Op het moment zelf dat hij zou gaan douchen, vroeg hij aan mij waar de oordopjes lagen, want hij vond het toch wel eng.
Ik heb ze klaargelegd voor hem, en ben met het wasgoed bezig gegaan, ik zou later wel horen of hij met of zonder gedoucht had.
Hij had zonder oordopjes gedoucht en hij was er heel gelukkig mee!
Hij zei; ik hoor het douchewater weer vallen, en het klinkt als een waterval, wat heb ik dit gemist.
We konden nu ook makkelijk communiceren met hem, we hoefden niet te schreeuwen dat hij onder douche weg moest.
We zijn dan ook super blij dat de operatie geslaagd is, en dat het trommelvlies helemaal dicht is nu.
*Toen hij nog op de peuterspeelzaal zat heeft hij buisjes gekregen, deze zijn in 2012 operatief verwijderd. We hadden allemaal gehoopt dat de trommelvlies weer dicht zou groeien, maar helaas dit gebeurde niet. Vorig jaar is zijn rechteroor geopereerd om het trommelvlies te dichten, en dit jaar zijn linkeroor.


 Tot gauw!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten