dinsdag 23 augustus 2016

Reactie van dagbesteding

Reactie dagbesteding

Dag,

Ik heb je 18 augustus samen met …. een half uur eerder uitgenodigd omdat wij ons zorgen maken over de aanwezigheid van ……. We wilden dit met je bespreken voordat het gesprek van start ging in het belang van ……. Ik heb de indruk dat jij het gevoel hebt dat we tegenover je staan, ik vind dit jammer omdat wij graag naast je willen staan in het belang van …….

Ik begrijp dat je negatieve ervaringen hebt opgedaan bij scholen, instanties, etc. wat betreft het weglopen van ……. Ik vermoed wel dat …… dit inzet als middel. Wanneer …… geen zin heeft om bij het werkbedrijf te blijven dan zegt hij “Ik heb mijn moeder gebeld en heb gezegd dat ik ga weglopen, dit wil mijn moeder niet en nu komt ze me ophalen.”

In het gesprek wilde ik het hier graag met je over hebben, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden. Zoals je zelf al zei ken jij …… het best, met deze reden willen wij graag met je samenwerken. Bij de samenwerking vind ik het belangrijk dat we open en eerlijk naar elkaar kunnen zijn, dit betekent niet dat we het altijd eens zijn met elkaar maar hier kunnen we altijd op zoek gaan naar een compromis.

Ik betreur het dat je ervoor kiest om …… niet te brengen bij dagbesteding. Het gaat goed met …… bij dagbesteding en hier zit een stijgende lijn in.

De leerplicht ambtenaar benadrukt dat aanwezigheid van …… zeer van belang is. Het kan dus niet zo zijn dat wanneer F op vakantie is dat jij beslist om …… thuis te houden.

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid hier wel bij jullie als ouders en maken jullie de keuze of …… bij dagbesteding aanwezig is. Ik hoor graag jullie keuze hierin.


Wij nodigen jullie graag uit voor een gesprek.

Met vriendelijke groet
……..

Mijn reactie

Zoals ik al zei, het was netter geweest als jullie gemeld hadden dat jullie een voor bespreking wilden hebben, en ook de redenen waarom, nu kwam het over als een verwijt wat betreft verzuim...

Ik heb trouwens ook in een mail gezet dat ik een beslissing neem, of ik …… wel of niet breng, na aanleiding van jullie reactie.... (die krijg ik nu, F heeft hier niets mee te maken) 

Als ik eerder reactie had gehad, was hij waarschijnlijk gewoon aanwezig geweest. 

Wat betreft zijn gedrag, dan zit je met je vermoeden er flink naast....
De eerste keer is gebeurt op sbo de B. 
Hij is overgeplaatst naar de van Lschool, eerste 2 jaar is er niet weggelopen, dit gebeurde pas in de 3e schooljaar.

Verder heeft hij mij NIET gebeld over het weglopen, dus het lijkt mij sterk toe dat hij dit heeft gezegd. 

Jullie zien het als manipulatie als hij contact met mij opneemt, ik zie het als hulpvraag van mijn  kind, die niets van de situatie begreep op dat moment. 
Zoals je hebt kunnen zien, ben ik inderdaad gekomen, maar heb ik hem NIET meegenomen. (Zoals hij zei)

Ik heb gevraagd om de datums wanneer hij afwezig was, deze treft ik niet in deze mail. 

Jullie willen ons uitnodigen, dan zullen jullie het toch met mij moeten doen, aangezien mijn man aan het werk is.


Nu heb ik toch een brandende vraag....
Zoals eerder aangegeven door jullie, pikt …… mijn emoties op, en dit heeft gevolgen op de dagbesteding...

Ik ben kwaad, echt kwaad, zelfs na deze mail...
Zien jullie het zitten om …… te ontvangen, terwijl hij mijn woede voelt? (En dus gevolgen kan hebben bij dagbesteding)

Groet,

Nadat ik deze mail verstuurd had, heb ik nog een aanvullende mail gestuurd.

Je spreek je zelf tegen....

De leerplicht ambtenaar benadrukt dat aanwezigheid van …… zeer van belang is. Het kan dus niet zo zijn dat wanneer F op vakantie is dat jij beslist om …… thuis te houden.

Vervolgens zeg je;
Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid hier wel bij jullie als ouders en maken jullie keuze of …… bij dagbesteding aanwezig is...

Dan neem ik toch alsnog een beslissing...
Hij had gisteren of vandaag aanwezig kunnen zijn, dit lag geheel aan de reactie. 
Ik kreeg vanmiddag laat pas een reactie, waardoor hij dus 2 dagen mist...

Grote twijfel bij mij wat ik morgen moet gaan doen, ik krijg een reactie waar ik eigenlijk niks mee kan.
Mijn man heeft het liefst dat ik hem gewoon breng, puur omdat hij bang is voor problemen....

Allerlei gedachten vliegen door mijn hoofd.... Wel of niet brengen??

Binnenkort weer een update





Geen opmerkingen:

Een reactie posten