vrijdag 19 augustus 2016

Weglopen van.....

Tijdje terug had ik geschreven over de hechte band met de jongste zoon, en wat voor reacties dat ik daarop kreeg…
Hieronder een stukje vervolg, en andere dingen.
Controle bij de KNO
Vorige week woensdag zijn we op controle geweest bij de KNO-arts, omdat de keer daarvoor, zijn trommelvlies nog niet helemaal geheeld was.                                                                                                            Na een paar onzekere weken, of de operatie gelukt is of niet, kregen we vorige week eindelijk te horen, dat de operatie geslaagd is, en dat het trommelvlies geheeld is!
Wat een opluchting!!! Hij heeft niet voor niets deze operaties moeten ondergaan.
Van het rechteroor wisten we natuurlijk al een poosje dat het goed was, maar het is altijd afwachten of het ook bij linkeroor ook zo zou zijn.
Na controle van zijn linkeroor, werd er voor de zekerheid ook nog het rechteroor nagekeken….
Ze zag al bij de eerste blik in zijn oortje, dat er iets niet goed was, maar door het oorsmeer kon ze het niet goed zien, en is het oor een beetje leeggezogen (was nogal gevoelig) en werd er nogmaals in zijn rechteroor gekeken.
Helaas zijn jullie nog niet van mij af, zei de KNO-arts, het rechteroor is ontstoken…
Hij moet een week lang 3 maal daags 5 druppels in zijn oor hebben, en ik wil hem over 2 weken weer zien.
Het was natuurlijk een kleine domper, maar ach, de trommelvliezen zijn weer heel en daar doen we het voor.
Voor we het ziekenhuis gingen verlaten, heb ik natuurlijk eerst een afspraak gemaakt….
Op de terugweg lopend naar de garage, zei ik tegen mijn zoon; zullen we naar de dagbesteding gaan, en vertellen hoe het met de ene oor is en met de andere oor? Oké was zijn antwoord, dus zogezegd zo gedaan.

Bij de dagbesteding aangekomen, hebben we verteld dat de operatie gelukt is, en dat zijn andere oor ontstoken is, en 3 maal daags gedruppeld moet worden.
Ik heb gezegd dat het beste is dat hij die week thuisblijft, zodat ik rustig de tijd kan nemen om te druppelen, want mijn zoontje wordt nogal panisch als hij gedruppeld moet worden.
Als antwoord kreeg ik oké, dat is ook beter voor zijn oor dat hij thuisblijft, want hier is het nogal stoffig. Dus we waren samen over eens dat thuisblijven, het beste was voor de ontstoken oor.

Telefoontje dagbesteding
Afgelopen donderdag 18-8-2016 om 13 uur zou er een evaluatiegesprek zijn bij de dagbesteding, maar ik kreeg de dag ervoor de vraag of het ook een half uur eerder kan……
Natuurlijk, in die half uur voor die tijd, kun je toch weinig doen.
Donderdag om half 1 meld ik mij netjes voor het gesprek….
Wat blijkt, de evaluatie is níét vervroegd, ze wouden een ‘voor bespreking’…
Dus ik was helemaal overdonderd, omdat ik niet beter wist dat de evaluatie een half uur vervroegd was.
Maar goed, wat wouden ze voor bespreken….
Ik kreeg te horen dat het verzuim in een maand tijd er hoog was, en over zijn manipulatief gedrag….
Dat zijn verzuim heel hoog was/is, dit kwam voornamelijk door zijn oortje, de andere dagen dat hij niet aanwezig was, was in samenspraak zo geregeld.
Ik weet namelijk voor 99% wanneer hij thuis was en waarom.
Zo kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd, dat ik hem wel met elk smoesje hem kan thuishouden…
ZUCHT, wat een vertrouwen is er weer……. Ik kan je vertellen dat ik op dat moment behoorlijk pissig ben geweest, en er nog om ben.

Ook nu begonnen ze weer over de band die ik met mijn zoontje heb, en waar ze weer een moeilijk woord voor gebruiken…. Omdat mijn zoontje mij een keer bericht had gestuurd dat hij heel boos was, en weg wou lopen van de dagbesteding en dat hij de ramen daarin wou slaan, zo vreselijk boos was hij…. Dus ik heb hem via berichten een beetje kunnen sussen, en in ieder geval kunnen voorkomen dat hij daar zou gaan weglopen. Ik heb tegen hem gezegd, dat ik er aankwam, zodat we rustig kunnen gaan praten….
Bij de dagbesteding waren ze niet blij dat ik zou komen, maar ik weet waar mijn zoontje toe instaat is. Achteraf toen ik er was, waren er paar blij dat ik er was, want ze wisten niet hoe ze het hadden moeten aanpakken, en een andere zei dat ik goed aangepakt heb…
Nu kreeg ik gisteren te horen, dat ik dat niet had moeten doen, want dan houd ik …. In stand, en we moeten juist loskomen….
Mijn zoontje schijnt die dag het volgende gezegd te hebben; Ik stuur mijn moeder een berichtje dat ik wil gaan weglopen, dan komt ze mij wel halen….
Ik heb mijn twijfels of hij dit daadwerkelijk gezegd heeft, maar ik was er niet bij dus ik weet het niet zeker of hij het wel of niet dit tegen de begeleiding heeft gezegd.
Hij weet namelijk dat ik hem niet zomaar meeneem, en dat er sowieso eerst een gesprek moet plaats vinden, omdat ik wil weten wat er aan de hand is.
Deze gesprek heeft toen ook inderdaad plaats gevonden, en hij is daar gebleven, en als straf heb ik zijn laptop afgenomen, omdat hij zich niet aan de afspraak hield, die tijdens het gesprek is gemaakt.
Ik weet waartoe hij in staat is, als het om weglopen gaat, ik heb het immers 2x eerder meegemaakt, dit heb ik ook tijdens het voor gesprek gezegd.
Als antwoord hierop kreeg ik; We hebben hem wel in het vizier, dus hij is niet zomaar weg….

Ik heb gisteren na een verhitte discussie, maar een mail gestuurd wat ik heb meegemaakt, als het om weglopen gaat.
Ik heb nog niet eens een reactie gehad, terwijl ik heb aangegeven dat ik pas een beslissing neem, of hij maandag er weer komt, als ik een reactie heb gehad.
Dus zoals het er nu uitziet, gaat hij maandag niet…
Zie hieronder een gedeelte van de mail, die ik verstuurd heb.
Hallo …… en …..,

Toen ik woensdag gevraagd werd, of ik ook een half uur eerder kon komen, ging ik ervan uit dat het de afspraak vervroegd was.
Eenmaal bij jullie aangekomen, blijken jullie een voorbespreking te willen hebben, dat was al overdonderend.
Vervolgens kreeg ik te horen dat het verzuim van ….. Omhoog is gegaan, en over zijn manipulatieve gedrag.
Daarom wil ik graag de datums weten wanneer …. Niet bij jullie is geweest.
Wat betreft zijn gedrag, ik heb geen idee hoe dit op te lossen…
Jullie zien het al manipulatie, ik zie een situatie waar duidelijkheid in geschept moest worden. (Dan gaan we dus van jullie voorbeeld uit, dat …… mij een bericht heeft gestuurd, met de boodschap dat hij gaat weglopen)

…… is al eens weggelopen, terwijl de juf hem opwachtte op het plein, en zei dat ik gewoon weg moest gaan, terwijl ….. Al aan het ‘moeilijk’ doen was.

Ik rij naar huis, kom op dezelfde weg naar huis, ….. tegen.
Terwijl …… was weggelopen, is de juf naar binnen gegaan, en heeft iemand anders geroepen om hulp.
In die tijd dat er hulp geroepen werd, heeft ….. al een flinke voorsprong…..
Tegen de tijd dat de ‘hulp’ zou gaan zoeken, had ik …. alweer bij school gebracht…

Op een andere school werd mij verzekerd, dat hij niet naar buiten kon gaan….
Er waren genoeg mensen die dat dan wel zagen, mocht dit gebeuren…

Je kunt wel raden wat er gebeurt is……… Ja ….. was er tussen uitgeknepen…

Is het dan vreemd dat ik ‘wantrouwig’ ben?? Dat lijkt mij niet toch??
Op school zijn ze met meer mensen dan bij jullie, en op school is het hem gelukt, dus waarom zou het bij jullie niet lukken?

Ik heb genoeg met hem meegemaakt, ik weet waar toe hij in staat is, zolang ik geen reactie krijg van dagbesteding, gaat hij in ieder geval volgende week niet heen, aangezien de vaste begeleiding waar hij een goede klik mee heeft, heerlijk van een weekje vakantie geniet.
Word vervolgt……








  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten